fbpx
Cumpără / Închiriază
Cumpără / Închiriază
noi am gasit 0 rezultate
hola caracola
Rezultatele căutării

6 documente de care ai nevoie când vrei să vinzi un imobil

Postat de Stefan Csordas pe 8 septembrie 2021
| 0

Vrei să vinzi un imobil, fie acesta casă sau apartament? Ți-am pregătit o listă de documente necesare de care ai nevoie pentru vinderea unui imobil. Considerăm că fiecare proprietar care intenționează, la un moment dat, să vândă un imobil sau mai multe, trebuie să știe de ce are nevoie. Nu doar pentru că așa este bine, ci și pentru a fi pregătit de fiecare dată așa cum se cuvine. 

Cu cât ești mai pregătit, cu atât timpul de așteptare va fi mai puțin! Ca urmare, vei putea vinde casa sau apartamentul într-un timp destul de scurt. Cu atât mai mult cu cât te bazezi și pe ajutorul unui agent imobiliar – care cunoște piața și are un portofoliu de clienți bogat.

Iată documentele necesare când vrei să vinzi un imobil

Lista nu conține foarte multe documente, ci un număr de șase. Așadar, acordă-ne atenție maximă în următoarele minute și alege să fii informat!

Actul de proprietate

În primul și în primul rând, este nevoie de actul de proprietate asupra bunului pe care-l deții, adică asupra imobilului pe care intenționezi să-l vinzi. Acesta nu este altceva, decât un document care are rolul de a atesta dreptul de proprietate și, desigur, modul în care imobilul a fost obținut.

Fără acest act de proprietate, reține, tranzacția nu poate avea loc. 

Extrasul de carte funciară

Ce este acest extras de carte financiară? Un document care are la bază toate informațiile despre imobilul pe care dorești să-l vinzi. În acesta sunt însemnate suprafața imobilului, actul de proprietate și tot ceea ce trebuie să se știe despre bunul pe care-l deții.

Toate informațiile consemnate în extrasul de carte financiară sunt extrem de importante și fără acesta, procesul în sine nu poate merge mai departe.

Dovada care să ateste plata impozitului

Se poate vinde un imobil doar așa, cu una, cu două? Sigur că nu! Tocmai de aceea, înainte de a vinde o casă sau un apartament, proprietarul este nevoit să facă dovada plății impozitului anual. De unde se obține această dovadă? De nicăieri altundeva, decât de la primăria la care este trecut imobilul în proprietate.

Adeverința de la asociația de locatari

De ce trebuie o astfel de adeverință? Motivul este cât se poate de simplu! Ca proprietar, trebuie să dovedești faptul că nu ești dator, în niciun fel, la asociația de locatari. Acest lucru trebuie dovedit, mai ales dacă dorești să vinzi un apartament.

Și mai mult decât atât, după cum este și normal, înainte de toate, trebuie să te asiguri că toate facturile sunt plătite. Factura de gaz, factura de energie electrică, întreținerea și tot ceea ce înseamnă cheltuială pentru apartament. Doar în acest fel te asiguri de faptul că nu există nicio sumă de bani datorită, neplătită!

Certificatul de performanță energetică

Certificatul de performanță energetică nu poate fi eliberat decât de instituția/organizația autorizată. Practic de un auditor energetic autorizat, pe care îl poți găsi dacă arunci o privire pe site-ul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene. 

Cartea de identitate

Și, desigur, nu în ultimul rând, vorbim despre necesitatea cărții de identitate. După caz, se poate cere chiar și certificatul de căsătorie sau cel de divorț, dacă vorbim despre o astfel de situație recent petrecută.

De cartea de identitate este nevoie la notar, în momentul în care se semnează contractul de vânzare-cumpărare. În alte cazuri, după cum deja am menționat, s-ar putea să fie nevoie și de certificatul de căsătorie. Acesta va fi necesar doar dacă imobilul a fost achiziționat post căsătorie.

În esență, acestea sunt documentele de care ai nevoie pentru a vinde un imobil. Dacă crezi că este greu și nu te descurci cu atâtea informații, nu uita că suntem mereu aici pentru tine!

lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Comparați ofertele